12/7 2024

 

3/7 2024

Fastholdelse gennem dialog

Vores mangeårige erfaring inden for tiltag til fastholdelse af medarbejderne i organisationen viser klart at følgende tiltag er en nødvendighed:

  •  Udviklingssamtaler

  •  Løbende feedback

  • Medarbejderinddragelse

  • Løbende anerkendelse

  • Mulighed for personlig og faglig udvikling

  • Fremme af teamwork og samarbejde

  • Fokus på trivsel og velvære

Udviklingssamtaler med medarbejderne, løbende feedback og kompetenceudvikling er essentielle redskaber i enhver organisations værktøjskasse. GoDialog har gennem mange år været en hjørnesten til at understøtte og sikre fastholdelsen af vores kunders medarbejdere gennem løbende individuelle dialoger med medarbejderne.

Løbende dialog
Gennem at sikre en løbende individuel kvalificeret dialog om trivsel og udvikling, udgør GoDialog et centralt element i at skabe et miljø, hvor medarbejdere føler sig værdsatte, hørt og motiverede til at yde deres bedste.

Ved at skabe en åben individuel dialog, tilbyde støtte til individuel udvikling, skaber dialogerne et miljø, hvor medarbejdere føler sig værdsatte, motiverede og engagerede.

Udviklingsdialoger
Gennem at fokusere på og identificere medarbejdernes styrker, svagheder, udviklingsområder og sammen afklare de individuelle ressourcebehov gennem dialog med medarbejderne, giver disse dialoger mulighed for at understøtte medarbejdernes karriereudvikling og trivsel. Dette er med til at skabe en følelse af loyalitet og engagement blandt medarbejderne, der vil opleve organisationen som en medspiller i deres karriereudvikling.

Individuelle dialoger
Gennem en tilpasning af dialogerne til den enkelte medarbejders behov og præference samt gennem at tilpasse mål, interesser og udviklingsområder, viser organisationen, at den anerkender og respekterer medarbejdernes individualitet. Derigennem skabes en stærk relation mellem medarbejderen og organisationen.

Trivsel og velvære

Gennem løbende brug af dialoger indeholdende emner om trivsel, velvære, teamwork og samarbejde sikrer organisationen sig, at samtaler bliver en kilde til motivation og inspiration. Dette vil øge engagement og produktivitet, og medarbejderne vil opleve en direkte forbindelse mellem deres arbejde og deres personlige og professionelle mål. Dialogerne vil underbygge relationer mellem medarbejderne og organisationen.

 


Hold APV i GoDialog

God trivsel
APV er en afgørende brik for trivsel i organisationer.
En APV hjælper med at identificere og løse problemer i arbejdsmiljøet ved systematisk at indsamle feedback fra medarbejderne. Denne proces sikrer, at ledelsen kan tage informerede beslutninger og implementere de nødvendige ændringer for at forbedre arbejdsvilkårene. Igennem regelmæssige APV'er kan organisationer proaktivt tackle stress, arbejdsmiljøproblemer og andre faktorer, der påvirker medarbejdernes trivsel negativt. En veludført APV bidrager derfor til en sund og produktiv arbejdsplads, hvor medarbejderne føler sig hørt og værdsat, hvilket er essentielt for at opretholde et højt niveau af medarbejderengagement og motivation.

GoDialog APV
GoDialog APV er fleksibelt og designet til at understøtte spørgeskemaerne og samtaleprocesserne i organisationer. En af de vigtigste styrker ved GoDialog APV er dets fleksibilitet, som gør det muligt for HR-afdelinger at skræddersy, justere og videreudvikle APV spørgeskemaerne, samtaleskemaerne og processerne efter organisationens specifikke behov. GoDialog er en vigtig medspiller til at sikre at spørgsmålene i APV’en og de efterfølgende dialoger bliver relevante og målrettede.

Individuelle dialoger
Løbende individuelle dialoger med medarbejderne er altafgørende i enhver organisation for at skabe, opretholde og understøtte god trivsel i organisationen.

Med vores 20 års erfaring i Competencehouse inden for medarbejdertrivsel, er det vores klare overbevisning, at kontinuerlig afholdelse af individuelle strukturerede samtaler med medarbejderne er et must.
Disse individuelle dialoger er en hjørnesten i deres dialog. Gennem regelmæssige dialoger, såsom MUS-, PULS- og udviklingssamtaler, kan ledere og medarbejdere sammen identificere styrker, udviklingsbehov og potentialer.

Disse samtaler bidrager til at skabe en åben kommunikationskultur, hvor medarbejderne føler sig hørt og værdsat. Det giver mulighed for at adressere eventuelle problemer tidligt, hvilket kan forebygge større trivselsspørgsmål og forbedre medarbejdernes engagement og motivation.

GoDialog muliggør strukturerede og kontinuerlige samtaler om medarbejdernes trivsel og udvikling. Ved at anvende GoDialog kan ledere og medarbejdere skabe en mere gennemsigtig og individuel systematisk tilgang til trivsel, organisationens værdier og performance, hvilket sikrer, at der er en fælles forståelse af forventninger, mål og udviklingsområder. Dette er særligt vigtigt for at sikre, at alle medarbejdere føler sig set og hørt, hvilket bidrager til højere motivation og engagement. Dette er også med til at sikre, at alle arbejder mod de samme mål og har klarhed over deres roller og ansvar, hvilket igen er afgørende for både den enkelte medarbejders og organisationens succes.

Læs mere om vores APV her.